Δευτέρα 28 Μαΐου 2012




ΒΡΑΒΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΠΙΑ - ΤΕΛΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Written by Μάρλεν Κεφαλίδου on 21 May 2012.

Είναι ωραίο να δώσουμε στο τέλος της χρονιάς που πέρασε και φεύγει κάτι ξεχωριστό στο κάθε παιδι στην τάξη μας. Κάτι που θα το κρατήσει ως ενθύμιο. Ένα βραβείο γι αυτό στο οποίο έκανε την μεγαλύτερη πρόοοδο και που το ξεχώρισε ανάμεσα στους συμμαθητές του. Έτσι τονίζουμε τη μονδικότητα του κάθε παιδιού αλλά και το κάνουμε να νιώθει ξεχωριστό. Τα βραβεία μπορεί να είναι: καλοσύνης, καθαριότητας, βοήθειας προς τους συμμαθητές, τήρησης των κανόνων της τάξης, αγάπης στο περιβάλλον, χιούμορ, θάρρους, υπομονής, χαμόγελου και ότι άλλο μπορεί να έκανε το κάθε παιδί στην τάξη μας να ξεχωρίσει.
Καλό είναι να δώσουμε σε κάθε παιδί βραβείο για κάτι που κατάφερε στη διάρκεια της χρονιας, δηλαδή για κάτι που δεν το είχε και το απέκτησε με προσπάθεια. Μπορούμε, επίσης , να δώσουμε διαφορετικό βραβείο σε κάθε παιδί έτσι ώστε να τονίσουμε ακόμη περισσότερο τη μοναδικότητά του. Σίγουρα υπάρχει κάτι που παρατηρήσαμε στο κάθε νήπιο κατά τη διάρκεια της χρονιάς, στο οποίο έκανε μεγάλη πρόοδο και  ξεχώρισε από τους συμμαθητές του. Αυτό λοιπόν θα γράψουμε και στο βραβείο του!
brabeia1brabeia2



ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.

Written by Μάρλεν Κεφαλίδου on 16 May 2012.
Άλλη μια χρονιά πλησιάζει προς το τέλος της… Για κάποιες από τις νηπιαγωγούς υπήρξε μια όμορφη και δημιουργική χρονιά και ο καιρός πέρασε γρήγορα. Για άλλες, ίσως υπήρξε δύσκολη χρονιά, δεν περνούσε με τίποτα και χαίρονται πραγματικά που τελειώνει.
Σε όποια κατηγορία κι αν ανήκουμε οφείλουμε να τελειώσουμε τη σχολική χρονιά με ψηλά το κεφάλι και με ένα μεγάλο χαμόγελο απέναντι ακόμη και σε αυτούς που μας έκαναν, ίσως, τη ζωή μας πιο δύσκολη, είτε ήταν γονείς, είτε συνάδερφοι, είτε προϊστάμενοι. Κι αυτό όχι γιατί φοβόμαστε ή ντρεπόμαστε για κάτι, αλλά γιατί η ανωτερότητα δίνει μαθήματα στους άλλους γύρω μας, έστω και αργά.
Φυσικά οφείλουμε να κοιτάξουμε και κάποια διαδικαστικά πράγματα. Αυτά χωρίζονται σε δυο κατηγορίες:
  • σ’ αυτά που μπορούμε να κάνουμε όσον αφορά την τάξη και τη γραφειοκρατία και
  • σ’ αυτά που μπορούμε να κάνουμε με τα παιδιά μας, εκτός βέβαια της τελικής γιορτής.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ:
Είτε θα είμαστε και του χρόνου στην ίδια τάξη, είτε αν την αφήνουμε για να την παραλάβει κάποιος άλλος συνάδελφος οφείλουμε να την αφήσουμε σε καλή κατάσταση.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ-ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΥΛΙΚΟ-ΠΑΖΛ       
puzzleΚαθαρίζουμε τη γωνιά των παιχνιδιών και πετάμε όσα παιχνίδια έχουν αχρηστευτεί από την πολλή χρήση, έχουν πολλά κομμάτια που λείπουν ή είναι σκισμένα και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν και την επόμενη χρονιά.
Όσα μπορούν να χρησιμοποιηθούν, αλλά δεν είναι σε πολύ καλή κατάσταση μπορούμε να κολλήσουμε τα κουτιά τους (που συνήθως είναι αυτά που χαλάνε πρώτα) ή να φτιάξουμε καινούρια κουτιά με χαρτόνι οντουλέ , έτσι, ώστε να μην πετάξουμε παιχνίδια, που μπορούμε να ξαναχρησιμοποιήσουμε ειδικά σε εποχές, που τα οικονομικά είναι τόσο δύσκολα.
Βάζουμε τα παιχνίδια από το κουκλόσπιτο (κουζινικά και άλλα πλαστικά) σε μια λεκάνη με απορρυπαντικό για τα πιάτα και (αν υπάρχει ζεστό) νερό και τα αφήνουμε μέχρις ότου κάνουμε τις άλλες δουλειές μας. Τέλος τα ξεπλένουμε και τα αφήνουμε πάνω σε χαρτί κουζίνας να στεγνώσουν, κοντά σε παράθυρο. Τα αποθηκεύουμε σε καθαρές πλαστικές σακούλες, ώστε να μην σκονιστούν το καλοκαίρι, που θα μείνει κλειστό το νηπιαγωγείο.

ΒΙΒΛΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥ ΚΑΙ ΝΗΠΙΩΝ     
kids-reading Τα βιβλία που έχουμε για δική μας χρήση τα τακτοποιούμε και φροντίζουμε να είναι σε εμφανές μέρος, ώστε να μπορεί εύκολα να τα βρει η επόμενη συνάδερφος. Αν υπάρχουν ανάλογα περιοδικά (πχ Παράθυρο) καλό είναι να τα χωρίσουμε κατά εποχή ή κατά χρονολογία και να τα τακτοποιήσουμε μέσα με κουτιά ή (αν υπάρχει) στη βιβλιοθήκη της νηπιαγωγού.
Όσον αφορά τα βιβλία των νηπίων ξεχωρίζουμε και πάλι. Αυτά που δεν είναι σε κατάσταση που μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν αντί να τα πετάξουμε μπορούμε να τα χωρίσουμε σελίδα - σελίδα και τις αποθηκεύσουμε εκεί που αποθηκεύουμε τα περιοδικά και τις εφημερίδες, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κάποιο κολάζ ή σε γλωσσικές ασκήσεις. Τα βιβλία που είναι σε καλή κατάσταση, καλό είναι να καταγραφούν (αν δεν το έχουμε κάνει στην αρχή της χρονιάς καλό είναι να το κάνουμε τώρα), έτσι ώστε, να είναι εμφανές ποια βιβλία διαθέτουμε και μάλιστα μπορούμε να τα χωρίσουμε στη λίστα μας και ανά θέμα.
πηγή.wwwKindykids.gr