ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ 1 ΣΤΟ ΠΡΟΝΗΠΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΒΡΕΦΟΚΟΜΕΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
01/10/2012
Παιδί και περιβάλλον, Παιδί και δημιουργία - έκφραση, ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
πυραμίδα διατροφής, ταξινόμηση, υγιεινή διατροφή, φρούτα, φαγητά, γλυκά, ενζυμάκια, λαχανικά, νηπιαγωγείο
2 σχόλια
Αυτή την εποχή στο σχολείο μας ασχολούμαστε με την Υγιεινή Διατροφή……..
……..με αφορμή τις “ανθυγιεινές” συνήθειες πολλών παιδιών να φέρνουν για κολατσιό σοκολατοειδή προιόντα καθώς και πολλά “συσκευασμένα”…….όπως και πολλά σφολιατοειδή στη θέση του μεσημεριανού γεύματος.Ζούμε πολύ δύσκολες εποχές……Τα παιδιά παραμένουν 8 ώρες στο σχολείο σαν κανονικοί εργαζόμενοι!!!
Προσπαθούμε όσο μπορούμε να καλύψουμε πολλαπλούς ρόλους:
Οι νηπιαγωγοί οφείλουν να είναι τραπεζοκόμοι, καθαρίστριες και εκπαιδευτικόι μαζί.
Οι γονείς οφείλουν να είναι εργαζόμενοι, να φροντίσουν για το “νοικοκυριό” του σπιτιού και την ανατροφή των παιδιών τους.
Παρόλαυτά και για να μη συνεχίσω τη “γκρίνια” μου, τα παιδιά του παιδικού σταθμού βιώνουν την ομάδα της τάξης τους σχεδόν σαν μια δεύτερη οικογένεια. Μαθαίνουν το ένα απ’ το άλλο και επηρεάζονται τόσο πολύ απ’ τους φίλους τους που ο ρόλος του εκπαιδευτικού σε πολλές περιπτώσεις περνάει σε δεύτερη μοίρα.
Αυτή τη δύναμη εκμεταλλευτήκαμε κι΄εμείς στην τάξη μας και σιγά – σιγά και με τη συνεργασία των γονιών μειώθηκαν οι “σοκολατένιοι” πειρασμοί και εμφανίστηκαν περισσότερα φρούτα.
Αντίστοιχα στο μεσημεριανό μας γεύμα εμφανίστηκαν περισσότερα όσπρια.
Τα παιδιά ανταποκρίνονται τόσο θετικά που είπαμε να το αφήσουμε στη διάθεσή τους όσον αφορά τη διάρκεια του προγράμματος. Μάλιστα μπορούμε άνετα να “εντάξουμε” κι΄άλλα παρεμφερή θέματα που σε άλλες περιπτώσεις τα μελετούσαμε χωριστά ( όπως είναι “η ελιά” “το σώμα” μου κ.ο.κ. ).
Θα προσπαθήσω να αναρτήσω όσο περισσότερες δραστηριότητες μπορώ …..
Το θέμα μας θα εμπλουτίζεται διαρκώς, με καινούριες δραστηριότητες.
Και από τα λόγια στην πράξη:
- ΒΙΒΛΙΟ: “Ο ΜΑΚΗΣ ΕΝΖΥΜΑΚΗΣ ΚΑΙ Η ΜΑΧΗ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑΧΙ”, ΑΝΝΑ ΡΑΣΕΛΜΑΝ, ΕΚΔ. ΑΜΜΟΣ
Διαβάσαμε το βιβλίο – το συζητήσαμε και στη συνέχεια αναρωτηθήκαμε ποιες τροφές απ’ αυτές που τρώμε βλάπτουν τα «ενζυμάκια». Όπου είχαμε κάποια αμφιβολία ανατρέχαμε στο βιβλίο……
Σε φύλλο εργασίας που απεικονίζει ένα λυπημένο ενζυμάκι απ΄ τη μια πλευρά και ένα χαρούμενο ενζυμάκι απ΄ την άλλη πλευρά ζωγράφισαν τα παιδιά τις αντίστοιχες τροφές……
Στο σύνολό της η συγκεκριμένη δραστηριότητα είχε μεγάλη επιτυχία. Επίσης σε πολύ μεγάλο ποσοστό τα παιδιά ζωγράφισαν «σωστές» τροφές στο κάθε ένα ενζυμάκι.
Μια μικρογραφία του “αυτοσχέδιου” φύλλου εργασίας:
Και το πρωτότυπο αρχείο μπορείτε να το κατεβάσετε από enzymakia:
- ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Κάθε παιδί έφτιαξε και τη δική του ατομική πυραμίδα διατροφής σε προσχέδιο ( φύλλο εργασίας ). Οποιο παιδί ήθελε μπορούσε να συμβουλεύεται την ομαδική μας πυραμίδα.
Η ατομική πυραμίδα σε μικρογραφία:
Για την κατασκευή της πυραμίδας της Υγιεινής Διατροφής χρησιμοποίησα την εικόνα από το site:
http://www.telefonica.net/web2/jdsori/#intro
Την επεξεργάστηκα με το πρόγραμμα ζωγραφικής «Paint», όπου έσβησα τα αγγλικά γράμματα για να μπορέσω να εισάγω ελληνικούς χαρακτήρες.
Το πρωτότυπο αρχείο μπορείτε να το κατεβάσετε από food pyramid:
- ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
- ΦΡΟΥΤΑ
- ΛΑΧΑΝΙΚΑ
- ΦΑΓΗΤΑ
- ΓΛΥΚΑ
Μείνετε συντονισμένοι!!!
Ακολουθούν:
- Φωτογραφίες από τις εργασίες μας,
- “Η κάμπια που πεινούσε πολύ”, ( Μαθηματικά )
- Πολλές ενδιαφέρουσες δραστηριότητες Γλώσσας με εικόνες και κείμενο απ΄την εξαίρετη συνάδελφο Στέλλα Σερεμέτη,
- Δραστηριότητες στον Η/Υ και οδηγίες πως να φτιάξετε τις δικές σας ασκήσεις με το λογισμικό Hotpotatoes
Kindykids.
Εμείς, απ΄την εν λόγω ιστοσελίδα διαβάσαμε το “Βιβλίο για τη Διατροφή” και μας άρεσε πολύ.
Επίσης θα κάνουμε το σουπλά τις επόμενες ημέρες μόλις συγκεντρώσουμε αρκετές εικόνες….
πηγή. pareoyla,gr