Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2012

Πουλάμε και αγοράζουμε…

Με τα φρούτα και τους ξηρούς καρπούς της εποχής, προτείνουμε στην ομάδα μας να φτιάξει ένα μαγαζάκι. Κάθε τρόφιμο μπορεί να μπαίνει σε διαφορετικό πιάτο και έχει τιμή από το 1 μέχρι το 3. Τα χρήματα μπορούν να τα φτιάχνουν τα παιδιά με αλουμινόχαρτο, που το τυλίγουν σε μικρές μπαλίτσες. Αποφασίστε πώς θα λέγονται: Ευρώ, μπαλάκια, δολάρια, δραχμές, ασημόχαρτα, μπακουτίνια…
Η δική μας πρόταση είναι να λειτουργεί το μαγαζάκι συχνά, μια φορά τη βδομάδα για παράδειγμα, έτσι ώστε κάθε φορά να υπάρχουν καινούργιες προτάσεις για το στήσιμο, το περιεχόμενο, τους πελάτες, τους ταμίες κλπ.
Αφού εξοικειωθείτε με τη λειτουργία του, μπορείτε να συνεργαστείτε με τους γονείς για να οργανώσετε ένα μαγαζάκι, όπου πελάτες θα είναι τα παιδιά μιας τάξης του διπλανού δημοτικού σχολείου, που θα τα καλέσετε με ειδικό γράμμα. Αν οι μητέρες προσφερθούν να μαγειρέψουν (πίτες, κουλουράκια, γλυκά κλπ.), το μαγαζάκι μπορεί να λειτουργήσει και με αληθινά χρήματα και τα έσοδα να χρησιμοποιηθούν για την αγορά υλικών για το νηπιαγωγείο. Το μαγαζάκι μπορεί επίσης να προσφέρει γλυκά στους καλεσμένους σε μια σχολική γιορτή (Χριστούγεννα, καλοκαίρι).
Με τη δραστηριότητα αυτή τα παιδιά συνεργάζονται μεταξύ τους για να βρουν λύσεις σε  πραγματικά προβλήματα που προκύπτουν (όπως για παράδειγμα πού θα εγκατασταθεί το μαγαζάκι, τι λεφτά θα χρησιμοποιήσουν, πώς θα αυξήσουν τα έσοδα κλπ.),  διασκεδάζουν και ασχολούνται με γραφή, ανάγνωση και μαθηματικά.

Φέρτε τα αρκουδάκια σας στο νηπιαγωγείο!

Μια πολύ καλή ιδέα για τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο. Γίνεται σε συνεργασία με τους γονείς, οι οποίοι ενημερώνονται από πριν για τη δραστηριότητα:
Τα παιδιά φέρνουν στο σχολείο τα αγαπημένα τους αρκουδάκια από το σπίτι τη μέρα που έχει οριστεί από το σχολείο ως η “η αρκουδομέρα” . Τα έχουν μαζί τους όλη τη μέρα σε κάθε δραστηριότητα που κάνουν.  Οι νηπιαγωγοί μπορούν επίσης να οργανώσουν και ειδικές δραστηριότητες, όπου τα αρκουδάκια θα έχουν σημαντικό ρόλο, όπως για παράδειγμα να συμμετέχουν σε αγώνες δρόμου ή να ποζάρουν ως μοντέλα για ζωγραφική με θέμα “το αγαπημένο μου αρκουδάκι“!

Στο τέλος της μέρας, όταν τα παιδιά φεύγουν, τα αρκουδάκια μένουν στο σχολείο για να κάνουν πάρτυ. Την επόμενη μέρα, όταν τα παιδιά γυρνούν στο σχολείο, ανακαλύπτουν ότι τα αρκουδάκια έχουν κάνει άνω- κάτω όλες τις γωνιές (ή μία από αυτές).  Οι νηπιαγωγοί δεν μαλώνουν τα αρκουδάκια, αλλά λένε στα παιδιά, που είναι υπεύθυνα γι αυτά,  ότι πρέπει να τακτοποιήσουν τις γωνιές… Γίνεται συζήτηση για το συμμάζεμα γενικότερα, με κύριο άξονα το δικαίωμα των παιδιών να διασκεδάζουν στις γωνιές και την υποχρέωσή τους να τις συμμαζεύουν αφού τελειώσουν!
Η αρκουδομέρα εφαρμόζεται συχνά σε πολλά σχολεία στο εξωτερικό.  Συνιστάται ΚΑΙ από τους ψυχολόγους για τις πρώτες μέρες,  για να δίνεται στα παιδιά η ευκαιρία να έχουν κάτι δικό τους, ένα κομμάτι από το σπίτι τους στο νέο περιβάλλον του σχολείου, που είναι φυσικό να τους δημιουργεί άγχος. 
Δείτε   σχετικό άρθρο στα αγγλικά από το Brockbank Kindergarten