Δευτέρα 11 Ιουνίου 2012

5 καλοκαιρινά παιχνίδια που αναπτύσσουν τις δεξιότητες!!!


5 καλοκαιρινά παιχνίδια που αναπτύσσουν τις δεξιότητες!!!

1
Ευτυχώς το καλοκαίρι έφτασε και είμαστε όλοι έτοιμοι να περάσουμε ανέμελες και ευχάριστες ώρες στην παραλία. Αντί όμως να έχετε συνέχεια το μυαλό σας στα παιδιά, μην απομακρυνθούν από εσάς, μην ενοχλούν τους γύρω σας, ή μη χτυπήσουν δεν είναι πολύ πιο ευχάριστο να παίξετε μαζί τους παιχνίδια που θα διασκεδάσουν μικρούς και μεγάλους, θα τα βοηθήσουν να εμπλουτίσουν το λόγο τους και θα αφήσουν τη φαντασία τους ελεύθερη να μεγαλουργήσει;
 Μια από τις πιο γνωστές συνήθειες των παιδιών στην παραλία είναι το κυνήγι κοχυλιών!!! Πρέπει λοιπόν να ψάξουν να βρουν όσα περισσότερα κοχύλια μπορούν. Μόλις τα μαζέψουν πρέπει να τα απλώσουν και να βρουν ένα όνομα για κάθε κοχύλι με βάση κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του, όπως για να παράδειγμα “Αυτά τα κοχύλια θα είναι ο κύριος Πολύχρωμος, ο κύριος Τρύπιος και η κυρία Ριγωτή!!!”. Αφήστε τη φαντασία τους ελεύθερη, αν χρειαστούν βοήθεια τονίστε τους κάποια από τα χαρακτηριστικά του κάθε κοχυλιού.
 Το κλασικό παιχνίδι που φτιάχνουμε πύργο στην άμμο είναι γνωστό πλέον σε όλους σας. Τι θα λέγατε όμως αν αυτή τη φορά φτιάχνατε με το παιδί σας το εσωτερικό του πύργου;;; Δεν είναι τόσο δύσκολο όσο ακούγεται, φτιάξτε απλά τους τοίχους στο πλάι και χωρίστε το μέσα σε δωμάτια. Καλό θα ήταν να αφήσετε το παιδί να διαλέξει το κάθε δωμάτιο και αν είναι λίγο μεγαλύτερο θα μπορεί και να αιτιολογήσει το λόγο που τοποθέτησε εκεί το καθένα, για παράδειγμα “έβαλα εκεί το δωμάτιό μου για να είναι πιο κοντά στην αυλή που θα παίζω!”. Έπειτα, προσπαθήστε να το διακοσμήσετε, δεν χρειάζεται η καρέκλα να μοιάζει με πραγματική καρέκλα, μπορείτε απλά να προσποιηθείτε οτι αυτή η μπαλίτσα άμμου είναι η καρέκλα και να την τοποθετήσετε στο δωμάτιο που θέλετε. Είναι μια καλή ευκαιρία να μάθει το παιδί σας τα έπιπλα και τις συσκευές καθώς και σε ποιο δωμάτιο βρίσκεται το καθένα.
  Ποιος θα φτάσει πρώτος στη θάλασσα! Ορίστε τη γραμμή εκκίνησης στην άμμο όπου πίσω από αυτήν θα πρέπει να βρίσκονται όλοι οι παίκτες. Ο διαιτητής του παιχνιδιού περιγράφει κάθε φορά ένα αντικείμενο ξεκινώντας από ελάχιστες πληροφορίες, όσο ο χρόνος περνάει δίνει περισσότερα στοιχεία, για παράδειγμα “είναι μεταφορικό μέσο”….”είναι πολύ μεγάλο”…. “μπαίνουν πολλοί άνθρωποι μέσα”…. “πετάει στον ουρανό” όποιος το βρει πρώτος κάνει ένα πηδηματάκι προς τη θάλασσα! Νικητής είναι αυτός που θα φτάσει πρώτος στο νερό άρα θα έχει βρει και τις περισσότερες απαντήσεις. Το ρόλο του διαιτητή μπορούν να τον πάρουν και τα παιδιά, να λοιπόν μια καλή ευκαιρία να βελτιώσουν τον περιγραφικό τους λόγο!
 Βρες το τραγούδι! Ο αρχηγός του παιχνιδιού ξεκινάει να περιγράφει ένα τραγούδι χωρίς όμως να λέει ακριβώς τους στίχους ή το ρυθμό και τα παιδιά πρέπει να το βρουν και να το τραγουδήσουν. Για παράδειγμα “αυτό το τραγούδι μιλάει για ένα γάιδαρο” αν δεν το βρουν συνεχίζει να δίνει πληροφορίες “αυτός ο γάιδαρος είχε πολύ μεγάλα αυτιά” όποιος βρει τα περισσότερα τραγούδια είναι νικητής.
 Πόσα θυμάσαι; Τα παιδιά παρατηρούν για ένα λεπτό ότι υπάρχει γύρω τους. Έπειτα κλείνουν τα μάτια τους και προσπαθούν να θυμηθούν όσα περισσότερα στοιχεία μπορούν. Για παράδειγμα “ένα αγοράκι με μπλε μαγιό φτιάχνει ένα κάστρο” “μια κυρία στην ξαπλώστρα διαβάζει ένα βιβλίο” κ.α. Το παιδί που θα θυμηθεί περισσότερα στοιχεία νικάει. Ευχάριστο και γρήγορο παιχνίδι που αυξάνει την παρατηρητικότητα και εξασκεί παράλληλα και τη μνήμη τους.
Φροντίστε λοιπόν στις διακοπές σας να περάσετε ξεκούραστα, ευχάριστα και δημιουργικά!!!
Καλές διακοπές!!!
Πηγή.www.ikidcenters.com
.