Ευρωπαϊκή Ημέρα Λογοθεραπείας - 6 Μαρτίου 2014
Πηγή: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών – Λογοθεραπευτών
Η
Ευρωπαϊκή Ημέρα Λογοθεραπείας (Ε.Η.Λ.), που εορτάζεται κάθε χρόνο στις 6
του Μάρτη, θεσπίστηκε το 2004 από τη Μόνιμη Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Λογοπεδικών-Λογοθεραπευτών (CPLOL) ως ημέρα ενημέρωσης και
ευαισθητοποίησης του κοινού γύρω από θέματα επικοινωνίας, φωνής,
ομιλίας, λόγου και μάθησης. Αυτήν την ημέρα ο Πανελλήνιος Σύλλογος
Λογοπεδικών-Λογοθεραπευτών (Π.Σ.Λ.Λ.), ως Ιδρυτικό μέλος της CPLOL και
όντας ο μοναδικός σύλλογος στην Ελλάδα που εκπροσωπεί τη χώρα μας,
οργανώνει Πανελλαδικά δράσεις πρόληψης.
Το
κεντρικό μήνυμα της Ε.Η.Λ. είναι η κοινωνική σημασία της πρόληψης, που
μπορεί να γίνει μέσα από την ενημέρωση αλλά και την ανταλλαγή γνώσεων
και εμπειριών. Αποτελεί μια ευκαιρία για διευρυμένη δημόσια επικοινωνία
των επιστημόνων λογοπεδικών με το ευρύτερο κοινό, καθώς και άλλους
ειδικούς, σχετικά με τις ανάγκες και τα δικαιώματα των προσώπων που
αντιμετωπίζουν δυσκολία στην επικοινωνία.
Το
θέμα της Ευρωπαϊκής Ημέρας Λογοθεραπείας που θα εορταστεί το Μάρτιο του
2014 είναι: “Πολυγλωσσία και Πολύπολιτισμικότητα”. Ως εκ τούτου,
δίδεται έμφαση σε θέματα που αφορούν την επικοινωνία και την ένταξη
συνανθρώπων μας που φέρουν διαφορετική πολιτισμική ταυτότητα,
καθιστώντας την κοινωνία μας πιο ποικιλόμορφη και πολυδιάστατη. Η
πολυπολιτισμικότητα, όπως σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, έτσι και στην
Ελλάδα, αποτελεί πραγματικότητα και γίνεται ολοένα και πιο αισθητή κατά
τις δύο τελευταίες δεκαετίες.
Στην
Ελλάδα, 10-20% των παιδιών είναι δίγλωσσα, πολύγλωσσα ή οι γονείς τους
προέρχονται από άλλη κουλτούρα. Για το μικρό παιδί και την οικογένεια
του, τα θέματα που προκύπτουν συνήθως αφορούν το σχολείο και την ένταξη
του παιδιού σ’ αυτό.
Δυστυχώς όμως, αρκετές φορές, διαφαίνεται ότι η εκπαιδευτική (και όχι μόνο) κοινότητα στη χώρα μας δεν είναι επαρκώς προετοιμασμένη να αντιμετωπίσει τα ιδιαίτερα θέματα που ανακύπτουν από τους δίγλωσσους ή πολύγλωσσους μαθητές.
Επιπρόσθετα, η πολιτεία καλείται να προβεί σε ρυθμίσεις για να συμπεριλάβει και να ενσωματώσει ομαλά όλα τα δεδομένα αυτής της νέας κατάστασης, έτσι ώστε να αξιοποιήσει τα οφέλη της πολυγλωσσίας και της πολυπολιτισμικότητας. Άλλωστε, σύμφωνα με μελέτες και έρευνες, η πολυγλωσσία προσφέρει περισσότερη γνωστική ευελιξία-δημιουργικότητα, εμπλουτίζει τις γλωσσικές δεξιότητες, διευκολύνει τις μαθησιακές επιδόσεις, ευνοεί τις διαπροσωπικές σχέσεις και την επαφή με άλλους πολιτισμούς, ενώ προστατεύει κι από την άνοια!
Δυστυχώς όμως, αρκετές φορές, διαφαίνεται ότι η εκπαιδευτική (και όχι μόνο) κοινότητα στη χώρα μας δεν είναι επαρκώς προετοιμασμένη να αντιμετωπίσει τα ιδιαίτερα θέματα που ανακύπτουν από τους δίγλωσσους ή πολύγλωσσους μαθητές.
Επιπρόσθετα, η πολιτεία καλείται να προβεί σε ρυθμίσεις για να συμπεριλάβει και να ενσωματώσει ομαλά όλα τα δεδομένα αυτής της νέας κατάστασης, έτσι ώστε να αξιοποιήσει τα οφέλη της πολυγλωσσίας και της πολυπολιτισμικότητας. Άλλωστε, σύμφωνα με μελέτες και έρευνες, η πολυγλωσσία προσφέρει περισσότερη γνωστική ευελιξία-δημιουργικότητα, εμπλουτίζει τις γλωσσικές δεξιότητες, διευκολύνει τις μαθησιακές επιδόσεις, ευνοεί τις διαπροσωπικές σχέσεις και την επαφή με άλλους πολιτισμούς, ενώ προστατεύει κι από την άνοια!
Continue Readinghttp://www.kindykids.gr/