Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012

Υγιεινή των δοντιών

    Ολοκληρώντας το θέμα "Διατροφή",μια ερώτηση ενός παιδιού αποτέλεσε την αφορμή για να ασχοληθούμε με την υγιεινή των δοντιών.
    "Κυρία,ποιά φαγητά κάνουν καλό στα δόντια μας?" 
   Έτσι αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την υγιεινή των δοντιών,στοχεύοντας να μάθουν τα παιδιά για τις τροφές που καταστρέφουν τα δόντια αλλά και πώς να προστατεύουν τα δόντια τους με μία σωστή διατροφή.

Προτεινόμενη βιβλιογραφία :

1. Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας. (Ευγένιος Τριβιζάς, εκδ Καλέντης)
2. Δεν φοβάμαι τον οδοντογιατρό. (Κατερίνα Γιαννίκου, εκδ Modern Times )
3. Δόντια (Νατάσσα Αναγνωστοπούλου-Μπίτου, εκδ Φυτράκη)
4. Το χαμόγελο της Λένιας. (Μαρία Αργυρίου, εκδ Διάπλαση)
5. Το πεισματάρικο δοντάκι της Ρίτας (Ιωάννα Κυρίτση, εκδ Μίλητος)
6. Ο Μωροδόντης και ο Γιαννάκης (Παυλίνα Αθανασιάδου, εκδ Κέδρος)
7. Οι πρώτες μου εμπειρίες꞉ Πηγαίνω στον οδοντίατρο. (Sally Hewitt, εκδ Σαββάλας)
8. Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη. (Anna Russelmann, εκδ Άμμος)
9. Ο γύρος του κόσμου με ένα δοντάκι... (Selby Beeler, εκδ Μεταίχμιο)
10. Πού πήγαν τα δοντάκια μου; (Iwona Radunz, εκδ Μίνωας)
11. Ουπς, δόντια καθαρά είναι πάντοτε γερά. (Ούρσελ Σέφλερ, εκδ Ανέμη)
12. Η Νεραϊδούλα και τα δόντια μου. (Spathelf Barbel, εκδ Modern Times)
13. Έχω μια τρυπίτσα στο δόντι! (Jen Green, εκδ Modern Times)
14. Ο Τοποτίπ δεν πλένει τα δόντια του (Anna Casalis, εκδ Στρατίκη)
15. Το μικρό αρκουδάκι πλένει τα δόντια του (Julta Laugreuter, εκδ Ψυχογιός)
16. Ο κροκόδειλος που πήγε στον οδοντογιατρό (Ευγένιος Τριβιζάς, εκδ Κέδρος)
17. Περιπέτεια στην τερηδονούπολη (Πέγκυ Φούρκα, εκδ Ψυχογιός)
18. Μπομπ Σφουγγαράκης: Αποστολή καθαρά δόντια (Sarah Willson, εκδ Μίνωας)
19. Το σωμα μου: Γιατί βουρτσιζω τα δοντια μου; (Angela Royston, εκδ Πάργα)

20. Τουλα η δεινοσαρουλα και τα τεραστια δοντια της (συλλογικο εργο, εκδ Ευρόδι)

21. Άτακτες νεράιδες: Η Πόπη και η νεράιδα των δοντιών (Λούσι Μέιφλαουερ, εκδ Μεταίχμιο)

22. Να πλένεις τα δόντια σου (εκδ Καστανιώτης)

23. Αχ το δοντάκι μου! (Dr. Reiko, εκδ Πατάκης)

24. Η Γούπυ και το καινούριο δοντάκι (Άννα Δαρδάλη, εκδ Χατζηλάκος)
25. Ο ανυπόφορος Χριστόφορος και η νεράιδα των δοντιών (Francesca Simon, εκδ Μίνωας)
26. Ο Μωροδόντης και ο Γιαννάκης (Παυλίνα Αθανασιάδου, εκδ Κέδρος)
27. Εγώ και ο οδοντίατρός μου (Dawn Sirett, εκδ Ιατρικές Εκδόσεις Πασχαλίδης)
28. Ο φαφούτης αδερφός (Μαρία Ρουσάκη - Βίλλα, εκδ Πατάκη)
29. Χαμογελάστε παρακαλώ! (Νικος Χαραλαμπακης, εκδ Καλειδοσκόπιο)
30. Μια φορά ήταν…η κολοτούμπα που έδεσε τον πόνο της φιόγκο (Σοφία Μαντούβαλου, εκδ Καστανιώτη)
31. Ο Άρθουρ και το δόντι του (Marc Brown, εκδ Modern Times)
32. Οι Τριδυμούλες: Χάνσελ και Γκρέτελ (Amèlia López, εκδ Modern Times)
33. Ο Αργύρης το ποντικάκι και η συμμορία της κυρίας Τερηδόνας (Μαρία Βελετά - Βασιλειάδου,  εκδ Ελληνικά Γράμματα)
34. Τα σιδεράκια της Φαρφιρώς (Ελένη Αρτζανίδου, εκδ Ψυχογιός)

35. Η χαμογελαστή καραμελίτσα η Λουίζα και το χαμόγελο (Μαριέττα Ανδριοπούλου Καπελλα, εκδ Σχήμα & Xρώμα)

36. Η πιπίλα της Νίνας (Christine Naumann-Villemin, εκδ Παπαδόπουλος)
37. H πιπίλα του Πάνου (Iωάννα Κυρίτση Τζιώτη, εκδ Mίλητος)
38. Πιπίλα μου γλυκιά (Ράνια Μπουρμπουρη, εκδ Ψυχογιός)
39. Aντίο πιπίλα (Brigitte Weninger, εκδ Πατάκης)
40. H νεράιδα πιπιλίνα και η πιπίλα μου (Spathelf Barbel, εκδ Modern Times)
41. Ο βασιλιάς Δαχτυλένιος και το δάχτυλό μου! (Bärbel Spathelf, εκδ Modern Times)
42. O Φοίβος πετάει την πιπίλα (Aline de Petigny & Clara Suetens, εκδ Κεντικελένη)
43. Οι πιπίλες δεν είναι για πάντα (Elisabeth Verdick, εκδ Μεταίχμιο)

Προτεινόμενες κατασκευές:






 
   Φύλλα εργασίας

fwtotypies-dontia5
fwtotypies-dontia2 fwtotypies-dontiafwtotypies-dontia4


fwtotypies-dontia3
fwtotypies-dontia7 fwtotypies-dontia6


















πηγή: http://www.kindykids.gr/worksheets/my-body/473-fylla-ergasias-dontia.html

κουκλοθέατρο: 

 Η κακιά Τερηδόνα και η οδοντόκρεμα Κλο-Κλο